همراه با تصاویر؛

تاخیر در سفر رئیس جمهوری ترکمنستان به بانکوک/ پیشنهاد ارتش برای میانجیگری مذاکرات

تاخیر در سفر رئیس جمهوری ترکمنستان به بانکوک/ پیشنهاد ارتش برای میانجیگری مذاکرات

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: تاخیر در سفر رئیس جمهوری ترکمنستان به بانکوک و پیشنهاد ارتش برای میانجیگری مذاکرات میان دولت و معترضان از جمله رویدادهای اخیر بحران سیاسی در تایلند محسوب می شود.

با افزایش ناآرامی ها در تایلند، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که قربان قلی بردی محمد اف رئیس جمهوری ترکمنستان سفرش را به تایلند به تاخیر انداخت.

دلیل تاخیر در این سفر که قرار بود در روزهای 30 نوامبر تا دوم دسامبر (9 آذر تا 11 آذر) انجام شود، دلایل شخصی عنوان شده است، اما به نظر می رسد که دلیل آن بحران سیاسی در تایلند باشد.

در همین حال ارتش تایلند پیشنهاد میانجیگری مذاکرات میان دولت و معترضان را با هدف حل بحران سیاسی داد.

بانکوک پست همچنین گزارش داد که نیروهای دولتی به سوی چهار معترض در نزدیکی استادیوم در پایتخت شلیک کردند و در پی تهدید رهبران معترضان برای حمله به ساختمانهای دولتی از جمله مقر نخست‌ وزیر در هشتمین روز از درگیریها در تایلند نیروهای ارتش در خیابانهای پایتخت مستقر شدند.

این رسانه تایلندی در ادامه به اشغال ساختمانهای دولتی از جمله شبکه تلویزیونی دولتی پی بی اس و محاصره سازمان ارتباطات و مخابرات تایلند از سوی معترضان خبر داد که بر این باورند طرح پیشنهاد عفو سیاسی منجر به بازگشت تاکسین شیناوترا نخست وزیر سابق و برادر نخست وزیر کنونی به قدرت می شود.

کد خبر 2186552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha